Verplichte compensatie voor storingen door providers
Vanaf 1 januari 2017 zijn providers verplicht bij een telefonie-, televisie- of internetstoring die langer dan twaalf uur duurt de schade van hun klanten te vergoeden. Dit geldt zowel voor consumenten als voor zakelijke klanten. Voor telefonie-klanten maakt het bovendien niet uit of zij een abonnement hebben of een prepaid contract.
Compensatie
De minimale vergoeding voor abonnementshouders bedraagt 1 euro als de storing langer dan 12 uur heeft geduurd. Duurt de storing 12 tot 24 uur, dat moet de provider tenminste een dertigste deel van de maandkosten compenseren. Voor elke 24 uur die de storing voortduurt, komt daar een dertigste deel van de maandkosten bij. Voor prepaidklanten bedraagt de vergoeding tenminste 50 cent voor elke 24 uur zonder verbinding.
Providers kunnen ervoor kiezen hun klanten op een andere manier dan een geldelijke vergoeding te compenseren, bijvoorbeeld met extra data of beltegoed. De klant moet hier dan wel uitdrukkelijk mee instemmen.
Heeft u schade na door wanprestatie?
Als u benadeeld bent door uw contractpartij, omdat deze de overeenkomst niet nakomt of niet goed uitvoert, dan biedt de wet u mogelijkheden om uw schade te verhalen. In sommige gevallen kunt u de overeenkomst beëindigen. Wilt u weten welke mogelijkheden u heeft? Neem dan telefonisch contact met ons op via nummer 078-200 13 14 of vul het contactformulier in, dan bellen wij u zo spoedig mogelijk terug.
Laat NewBaze u helpen uw schade bij wanprestatie te beheersen:
- Door het opstellen in gebruiken van goede algemene voorwaarden
- Met het verduidelijken van uw contracten
- Door het vergroten van uw verhaalsmogelijkheden
- Met het standaardiseren van uw incassotraject
- Door het uitwinnen van zekerheden